لوگوي وب سايت

تینر و حلالهای شیمیایی

تاريخ ارسال نوشته: 22 می 2023
تینر و حلالهای شیمیایی

شرکت کویر شیمی اسپادانا یک مقاله مفصل در مورد تینر و مواد شیمیایی و هر انچه که در مورد تینر لازم باشد یک مصرف کننده بداند را تهیه کرده و خدمت مشتریان عزیز ارائه نموده که به شرح زیر می باشد:

تینر و حلالهای شیمیایی:

تینرنوعی ماده شیمیایی است که برای پالایش ،شستشو و تمیز کاری از مواد الی و غیرالی استفاده می شود.تینر به عنوان یک ماده حل کننده،مواد را از سطح مینیاتوری و قطعات الکترونیک پاک می کند و مقداری اشکاری روغن را از روی سطح اجزای مختلف از جمله فلزات ،پلاستیک و براق کارها کاهش می دهد.
حلالهای شیمیایی همگی به عنوان محلولهای حل کننده مواد شیمیایی در بسیاری از پوشش ها ،رنگ ها و مواد پلیمری مورد استاده قرار می گیرند.
حلالهای شیمیایی مانند تولوئن و زایلین وحلالهای اروماتیک تشکیل شده اند و در بسیاری از صنایع از جمله صنایع چاپ،رنگ و لاک،داروسازی،قطعات الکترونیکی،پلاستیک،و پوشش ها و میزان بازدهی قرار می گیرند.
تینر در صنعت شیمیایی به عنوان ماده حل کننده های قدرتمند استفاده می شوند.
این مواد به عنوان حلال های الی در تولید محصولات شیمیایی،نساجی،لاستیک،کاغذ و صنایع خودروسازی و هواپیما سازی استفاده می شوند.خصوصا در خودرو،کاربرد بیشتری دارند.
تینر در تولید محصولات پلیمری و مواد شیمیایی استفاده می شود.همچنین در صنایع نساجی ،به عنوان حلال در فرایند رنگرزی ،پایدار کننده رنگ و در پاکسازی پارچه های اسیدی که از خدمات نظافتی استفاده می شود،استفاده می شود.
در صنایع چاپ تینر به عنوان حل کننده برای رزین ها و انواع پوشش ها کاربرد دارد.
همچنین در صنایع پایین دست تر همچون صنایع قلع و اهن و پایین تر،مثل صنایع هواشناسی (برای عمل پاک کردن از روی رادارها)وهمچنین در صنایع نفت و گاز،به عنوان یک حلال برای پالایش و بازیابی نفت به کار گرفته می شود.

تینر و حلالهای شیمیایی

تینر و حلالهای شیمیایی

استفاده از تینر برای حل لک و رنگ:

به طور کلی برای حذف رنگ قدیمی و تمیز کردن سطحی که باید رنگ گذاری شود انجام می شود.
در زیر نحوه استفاده از تینر حل لک و رنگ توضیح داده می شود.
استفاده از تینر برای حذف رنگ قدیمی :در ابتدا سطح را با وسیله ای نظیر نوار دو رو و یا مقوا پیچ دار پوشانده و بیشترین حاظت از سطح را فراهم کنید.سپس یک قطعه پارچه را به تینر شستیده شده ،اغشته کنید و برای چند دقیقه بر روی سطح قرار دهید تا رنگ قدیمی برداشته شود.سپس با یک پارچه تمیز و خشک ،سطح را تمیز کنید.
استفاده از تینر برای تمیز کردن سطح:
قبل از رنگ گذاری ،سطح را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.سپس یک قطعه پارچه به تینر اغشته کنید و با ان سطح را پاک کنید.
توجه داشته باشید که باید قبل از استفاده از تینرجایی که از ان به عنوان ماده حل کننده استفاده می کنید،تهویه مناسبی داشته باشد.همچنین هنگام استفاده از تینر برای حل لک و رنگ از دستکش های پوشیدنی و ماسک های محافظ برای حفاظت از دستگاههای تنفسی و چشم ها استفاده کنید.

کاربردهای تینر:

تینر و حلالهای شیمیایی به عنوان ماده حل کننده ی قدرتمند در صنایع مختلف به کار می روند.در صنعت کارتن سازی ،به عنوان مثال ،از حلالهای شیمیایی برای جدا سازی پلاستیک های چسبنده ،اغاز به کار پاک کردن القایی ،پاک کردن روغن و روکش،و حتی شستشوی سطحی استفاده می شود.
در این صنعت ،تینر برای پاک کردن چرم های خطرناک ،تولیدات کاغذی و تمیز کردن اتاق های کاربلاتر،کارشناسی و پایداری روکش ها و رنگ ها به کار می رود.
تینر به عنوان یک ماده شیمیایی قدرتنمد است که بدلیل خطرات جدی برای سلامتی،باید با احتیاط و در شرایطی که لزومی برای استفاده از ان وجود داشته باشد،استفاده کرد.
در کل،حلالهای شیمیایی و تینر در صنایع مختلفی مانند عملیات پاک سازی ،تامین محصولات با کیفیت به دست اوردن ،تصفیه و بازیابی محصولات ،تولید پوشاک،ضد عفونی کردن و تمیز کردن هواپیما ،کشتی و کارخانه های صنعتی،ساخت خودروها و خودروهای سبک،ساخت دیوارهای داخلی،پیچیدن درها،و تولید برخی از محصولات دیگر کاربرد دارند.

خواص یک تینر و حلالهای شیمیایی  خوب:

1-قدرت حل شدن بالا تینر و حلالهای شیمیایی:

یک تینر خوب باید از قدرت حل شدن بالایی برای حلالها و ماده های شیمیایی مختلف برخوردار باشد.
این خصوصیت مهم برای کاربردهای صنعتی همچون تمیز کردن و حل کردن مواد الوده است.

2-پایداری طولانی مدتتینر و حلالهای شیمیایی:

یک تینر با پایداری بالا می تواند به محض استفاده و بعد از ان نیز طولانی مدت پایدار باشد.این خصوصیت مهم برای جلوگیری از تغییر شیمیایی مواد و بهبود کارایی ان است.

3-کنترل کیفیت عالی تینر و حلالهای شیمیایی:

این خصوصیت به معنای این است که یک تینر باید به طور مداوم مواد خود را تست کرده و کیفیت خود را برای تضمین رضایت مشتریان به طور دائمی نظارت کند.

4-بسته بندی مناسب برای تینر و حلالهای شیمیایی :

یک تینر خوب باید دارای بسته بندی صحیح برای حفظ کیفیت و ایمنی باشد.

5-عدم وجود اثرات جانبی مخرب تینر و حلالهای شیمیایی:

یک تینر خوب نباید اثرات جانبی مخرب برای سلامتی داشته باشد.به عنوان مثال نباید تنفس سختی ،تحریک یا اسیب به پوست و چشم ها ایجاد کند.

6-قیمت مناسب تینر و حلالهای شیمیایی :

یک تینر خوب باید به طور معمول با قیمت مناسب ارائه شود.بهترین تینر ،تینری است که بهترین مزایای خود را با قیمت پایین ارائه می دهد.اما توجه داشته باشید که هزینه های پایین به هیچ عنوان معیاری برای انتخاب تینر مناسب نیست.

احتیاطهای لازم در مورد تینر و حلالهای شیمیایی:

بسته به نوع تینرکه می خواهید تولید کنید ،ممکن است به چشم ها نیاز داشته باشید یا نه.
در بسیاری از موارد ،تینر ها به عنوان ماده ای قدرتمند برای حلال کردن یا حذف رنگ قدیمی،الودگی و ذرات مختلف عمل میکنند.بنابراین تماس بخشی از تینر با چشم اتفاق بیفتد،ممکن است ایجاد تحریک والگوی درد ،التهاب ،خارش،سوزش و حساسیت برای چشم باشد.
به دلیل همین دلایل،برای ایمنی در استففاده از تینر،باید از دستکش ،کلاه ،ماسک و عینک محاففظ استفاده کنید.
همچنین در صورتی که تینر به چشم شما برخورد کرد،باید چشم را سریعا با اب بسیارشست و در صورت لزوم به پزشک معاینه مراجعه کنید.
بنابراین از اهمیت ویژه ی استفاده از مواد شیمیایی به خصوص تینر،نیازهای ایمنی و حفاظتی بیشتری را برای چشم و دیگر اعضای بدن بیان میکند.
لذا وقتی کار با تینر را شروع میکنید،باید همیشه دستکش،کلاه ،ماسک وعینک محاظ پوشیده شود وبه دقت از ان استفاده شود.

 

مطالب مرتبط
ديدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =

Valid CSS!